17.4 C
Constanța
duminică, 19 mai 2024

Otravă, creator de conținut. Și Argint

spot_img
spot_img

Trebuie citit

spot_img

Mărturisesc că n-am știut până ieri cine este OTRAVĂ de la BLOGU LU’ OTRAVĂ. Nu știu nici dacă mi-a lipsit, dacă nu cumva am avut așa… ca o durere surdă și inexplicabilă, ca un spațiu interstițial în coaste, prin care bătea vântul, ca o aspirație către înalt nerezolvată sau toate la un loc din pricină că am fost atât de ignorantă și n-am meritat să evoluez! Însă de ieri nu mai sunt ignorantă pentru că nu numai că l-am văzut, ci l-am și auzit pe OTRAVĂ, Cristian Şimonca adicătelea, care nici măcar nu era singur, ci era împreună cu soția, FABULOASA Diana Enciu… nici pe ea n-a știam…

Dânșii sunt, așa cum am auzit eu la ROMÂNIA CULTURAL, pe 27 februarie 2023, „creatori de conținut”… Numai că după ce i-am auzit vorbind, eu am început să-mi pun întrebări grave, existențiale. De exemplu: ce este acela „un creator”, din moment ce fiecare dintre ei zice că ar fi așa ceva? ba chiar, am mers și mai departe, întrebându-mă ce anume este acela „conținut”, din moment ce dânșii asta creează?

Emisiunea care ni i-a prezentat pe cei doi, OTRAVĂ și FABULOASA lui, care „creează conținut” în familie, plus o altă „influenceriță” Sonia Argint (din opera căreia spicuiesc: „Decolteul, zona pe care o uităm. Cum ne îngrijim gâtul și pielea delicată de pe piept.”... sau „Chiar este iubire? Care sunt semnele că iubești?”… sau „Ce sunt fumigațiile și cum eliminăm energiile negative din casă.”… sau „Quiche cu legume ușor trecute”, articole pe care le-am citit cu atenție și îngrijorare, încercând să țin și eu pasul… ) se numește INTRARE LIBERĂ și este un produs ROMÂNIA CULTURAL. Sunt cu mult mai deșteaptă acum, trebuie să vă mărturisesc.

De exemplu, am aflat că o fostă responsabilă guvernamentală cu promovarea Culturii în România, consideră că BLOGU LU’ OTRAVĂ e un instrument bun-bun, și nu orice fel de instrument. Iată:

Redactor: „Corina Șuteu ne spunea că BLOGU LU’ OTRAVĂ este unul dintre cele mai bune instrumente astăzi de conținut inclusiv cultural. Și ajungem la felul în care fiecare dintre voi vă livrați informația … vine și le este servită oamenilor într-un anumit fel. Poate mai dinamic, mai comprimat, mai jucăuș, mai altfel… este acest «altfel» una dintre chei?” Cristian, te rog…” ( adică OTRAVĂ, n.n.)

OTRAVĂ: Într-adevăr e mult mai greu să explici că… hai să mergem să vedem un spectacol de teatru. E mai greu să-l bagi pe om în sală, e mai greu să-i explici cum e, dar eu cred că fiecare om care intră într-o sală cred că pleacă cu ceva de acolo indiferent ce-ar fi- dacă-i de bine sau de rău….”

Diana: „Este un câștig…” (se aude un glas feminin – e soția lui OTRAVĂ, respectiv FABULOASA )

OTRAVĂ: „Este plusul plusului… nu există ceva mai mult… Și cred în continuare- uite acuma am fost cu Diana la Timișoara… la inaugurarea… de fapt, am fost fiecare… și ne-am întâlnit acolo… Orice chestie din aia pare o chestie care e intangibilă sau ceva? Nu. Mie mi se pare că sunt niște chestii… care toată lumea poa’ să se bucure, de un tablou… toată lumea se poate bucura de…”

Diana, soția: „… o expoziție… mai ales că acuma expozițiile cum a fost și acesta din Timișoara avea și zona aceasta mai „digitals”…”

Redactor: „Exact… exact, la Victor Brauner…”

Diana, soția: „A fost genial… dacă nu-ți place arta pe stilul clasic, OK! scanezi codul și o ai pe 2023!”

Redactor: „Da, sigur că da!”

OTRAVĂ: „Eu cred că începe să vină spre tine. Sunt și de la teatru și de la orice… vine spre tine… nu știu, nu mai e ca și cum… nu mai e vreo «dom’le nu merg la teatru pentru că e inaccesibil»… ce, prețul e scump? Nu e… nu. La muzee era gratis, zilele astea a fost gratis… OK, e 50 de lei după… la Victor Brauner… da’ în perioada când am fost noi atunci, vineri-sâmbătă-duminică, era gratis…Gratis e… adică, mai mult decât gratis ce poate să existe? Și te duci acolo și te poți bucura de artă în orice formă a ei!”

Redactor: „Și totuși, am încercat să identificăm măcar un influencer, un creator de conținut, îi spunem cum vrem, da, care să vină din această zonă așa-zis revendicată culturii. Și n-am reușit să găsim pe cineva care să aibă o relevanță în piață atât de mare.”

OTRAVĂ: „Ziceam acuma că e, adică sunt … or sunt cântăreți, or sunt influenceri-influenceri, adică… actori… e ca la sportivi… știi sportivi care au 100 000? Peste 100 000 în România? Nu există… Da’ repet, la actori și la asta e mai greu… câți oameni intră într-o sală de teatru?”

Sonia: „E nișă, nu?”

Diana, soția: „Cred că e foarte greu să prindă un actor sau un artist, după cum vorbeam cu prietenul nostru de la Timișoara, pentru că nu toți sunt foarte dispuși să intre în zona asta comercială care să fie ușor accesibilă tuturor oamenilor. Dar tind, toți acești oameni să fie mult prea stricți, mult prea riguroși, mult prea în lumea lor… și lumea lor nu e mult prea ușor de pătruns, știi? și nu cred că sunt dispuși oamenii ăștia care sunt atât de buni DOAR la cultură să vină cu formulările astea accesibile tuturor. Cred că asta-i problema!”

(…)

OTRAVĂ: „Mie mi se pare că e de datoria tuturor oamenilor influenceri, cum le spui, creatori de … așa… că pe lângă cremă-cremă-cremă să-i mai dai și altceva… că se numește teatru, că se numește artă, pictură, habar n-am… orice în orice formă, da’ mi se pare că e… adică… chiar ar trebui… că e o chestie de asta nu știu, știi… ca o pâlnie, așa, pe care verși diferite lucruri… poate nu e totul despre creme și despre nu știu, habar n-am…”

Diana, soția: „În viața lor nu intră și latura asta despre care povestim noi… poate nu există și n-o simt…”

OTRAVĂ: „Tot vorbeam despre schimbare, despre îmbunătățire”…

Redactor: „Dar sunt oameni ca voi care o aduc… și o picură… în speranța că poate la un moment dat va curge…!”

Diana, soția: „Pentru că noi așa am fost crescuți! Suntem prea puțini, din păcate!”

OTRAVĂ: „ Eu cred că atâta vreme cât existăm acuma înseamnă că suntem exemple pentru unii. Dacă măcar unul dintre influencer-ii ăia se uită și zice «uite mă, s-a dus ăla la teatru, hai să mergem și noi la teatru»… Și repet, e-o chestie… acuma e cum ai spus tu: nu mai e… e funny, te duci acolo, te joci și cu aplicațiile și vezi cum se mișcă tablourile pe pereți… adică nu mai e OK, adică nu e tablou CARU’ CU BOI de l-ai văzut în toate variantele… nu știi câte-a făcut… CARU’ CU BOI sunt 8000 de CARU’ CU BOI… nu mai e … adică, e OK… asta e nouă, adică se întâmplă, se mișcă, se face, sunt o grămadă de spectacole interactive, o grămadă de spectacole în care tu participi la ele, că ești acolo în primul rând, se joacă în tot felul de spații experimentale… adică sunt niște… nu mai e teatru, nici teatrul nu mai e ăla de se juca patru ore Molière, toți cu… se mai joacă Molière în continuare și… ai variante…”

Ei, cred că acum v-ați lămurit cu toții ce-i cu filosofia asta despre cultură. Cultura e o pâlnie în care nu mai trebuie să alunece atâta cremă, cremă și iar cremă… ci, să lăsăm să mai curgă și niște ciorbă de potroace! Păcat că ei sunt prea puțini… că ar fi curs și ceva răcituri, așa, mai neînchegate! Hai, că se poate!

…………………………………………………………………………………………

P.S. Discuțiile din platou au fost însoțite din abundență de gestică, pentru că, nu-i așa? E greu să „creezi conținut” vorbind cursiv, inteligibil… mai bine „creezi conținut” dând din mâini.

Luminița ARHIRE

Articole similare

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Ultimele stiri