Sunt client eMag de multă vreme. Dacă știi produsul, se pune doar problema prețului și a transportului. Trebuie doar să compari cu alte site-uri și, de obicei, au prețuri mai bune, chiar decât firma de unde le iau. Am cumpărat o dată o hotă de la Toni’s Trade – firmă din Constanța! – și am dat pe ea cu 20-30% mai mult decât dacă o luam de pe eMag.
În privința transportului, de multe ori e gratuit. Dacă nu e, ai opțiunea să plătești un abonament anual, de 99 de lei („genius”) și îți scoți banii de 5-6 ori.
Totul e ca la produs să scrie „PRODUSE VÂNDUTE ȘI LIVRATE DE EMAG”. Dacă scrie altceva, ești pe cont propriu. Pentru că eMag găzduiește și reclama (de multe ori mincinoasă) a unor terți. „Firme partenere”. Contra comision, desigur. Câtă vreme își iau banu’, pe eMag nu-i interesează dacă ce vând ăia corespunde calitativ sau dacă e chiar ce pretind ăia că vând. O știu, pentru că le-am semnalat, prin reclamații, de nenumărate ori, că se fac de râs. Nu-i interesează. „Dacă nu vă convine și nu e ce trebuie, dați-le retur”. Atâta.
Zilele trecute, m-a „mâncat” să cumpăr două corpuri de neon cu TUBURI led T8, ca cele din imagine. Prin eMag, de la „METALOCHIMICE MAGAZIN ONLINE SRL, Strada Darmanesti, nr 45, Camera 1, Sectorul 1, Bucuresti, 61361, CUI RO37343458, Nr. Reg. Comertului: J40/4757/2017”. De fapt, titlul din imagine a fost deja modificat, ca urmare a reclamației mele! Inițial scria că e CU TUBURI – adică „neoane”, cum le zicem noi popular, numa că „led”, mai bune, fără startere. Ceea ce mi-au și trimis: o cutie separată cu 2×4 tuburi, pentru lămpile aferente.
Numai că, ce să vezi: lămpile… nu erau cu tuburi!? aveau înăuntru 4 BENZI de led, cum sunt cele care se vând la metru, învelite fiecare cu câte o folie de plastic, care imita tuburile. Ce să fac atunci cu tuburile?! Să mi le bag în…apoi în cutie. Dacă se arde vreo bandă, am pus-o: nici nu știu cum și dacă se schimbă. Că tuburile nici nu încap în lampă, nici nu au „capete”, în care să se prindă.
Și fac sesizare la eMag, că doar prin ei le luasem. I-a durut în spate. Mi-au răspuns după trei săptămâni, când lămpile erau deja montate. „O să vă sune ăia de la Metalochimice!” Și m-au sunat! După încă o săptămână…
„Deaaa, care-i problema?” Păi, mi-ați trimis două lămpi, cu 8 tuburi separat, care nu se potrivesc – am simplificat eu discuția… ”Așa e! P-alea vi le-am trimis din greșeală, tre să ni le dați înapoi!” Poftim?!? Stai așa, că pe site-ul eMag ați zis că vindeți altceva, care merge cu tuburi, care se pot schimba când se ard…
”Serios?! face tipul. Vasile – îi strigă unuia – ia desfă o cutie d-aia…” Și mă lasă în telefon vreo două minute. Revine: „Așa e, aveți dreptate. N-AM ȘTIUT! Ce-am avut înainte era cu tuburi!? Trimiteți-le înapoi și vă dăm banii…” Și-a închis.
Asta s-a întâmplat după ce am mai cumpărat, de la terți, prin eMag, cuverturi, lenjerie de pat, prosoape… Nu s-a potrivit mai niciodată ce-am primit, cu poza. De calitate și dimensiuni, nu mai spun. În timpul ăsta, eMag continuă să facă bani frumoși, TOLERÂND reclama mincinioasă. Or avea și o mulțime de reclamații, inclusiv la ANPC. Dar nu mai stau ei să-și bată capu’.
Aș fi inserat aici și răspunsul eMag. Desigur, dacă aș fi primit vreunul, în afară de „Va scriu in legatura cu solicitarile 20669898, 20826574, ce fac referire la comanda 243501391. Voiam sa va spun ca am preluat solicitarile, am luat legatura cu firma partenera si revin la dumneavoastra imediat cum primesc un raspuns. Multumesc! Adriana”.
Case closed.
LATER EDIT: În urma articolului nostru, compania eMag a verificat situația, a confirmat-o, și-a cerut scuze și a decis să ramburseze întreaga sumă, fără condiția returnării produselor…