-0.6 C
Constanța
luni, 17 februarie 2025

Pizdificarea (și a) facebook

spot_img

Trebuie citit

Apropo de pizdificarea societății, subiect tratat și de Mirel Palada, multora văd că le scapă din vedere că facebook și toată social media e croită pe tiparul comportamental feminin, de la selfie-uri, „la ce te gândești?”, stories, emoticoane, narcisism.

Oglinzile au fost înlocuite de selfie-uri. Veșnica nevoie de validare și de atenție (cum arăt? m-am îngrășat?) a fost înlocuită de like-uri, de reacții prin emoticoane. Multitudinea postărilor cu pisici – felinele sunt simbol al feminității („are grație de felină”, Catwoman, pussycat, unde pussy știm deja cu toții ce înseamnă în engleză…).

Mai e o latură pe care mulți o ignoră: atenția și grija exagerată cu alimentația, cu număratul caloriilor, cu ingredientele din felurite lucruri, rețetele sunt tipic muierești. Pe vremuri nu exista bărbat pe care să-l preocupe ce conține ce mănâncă. Astăzi, majoritatea sunt preocupați, numără calorii, te doare capul.

De asemenea, numai femeile puteau petrece ore în șir discutând despre vopsea de păr, creme, poțiuni magice, rețete (dar cu ce te-ai dat, fată? ce cremă folosești? eu nu pun de-aia, că am auzit că face rău! eu pun tătăneasă, că știu de la bunica! etc.).

Astăzi vezi bărbați la epilat, la făcut gene, discutând rețete, cu gleznuța la vedere.

Nu degeaba Cassandra din Iliada era femeie, cum nu degeaba Creangă a ales două femei, noră și soacră, în pilda din povestea drobului de sare. Frica, panica, pasivitatea, spaima de prezent, de viitor, erau și sunt, să recunoaștem, caracteristice, intrinseci femeilor. Prin efeminizare, s-au contaminat și bărbații, mai ales pe social media, încât avem astăzi și dive masculine, care cerșesc atenție și-și fac selfie-uri zilnic în felurite ipostaze.

Dacă-mi spunea cineva în anii ’90 sau chiar 2000 că în viitor, bărbații se vor poza ca să se dea în stambă pe o aplicație și că vor împărtăși în scris despre sentimentele trăite în nușce context, aș fi râs și i-aș fi făcut fătălăi și poponauți din start. Astăzi, e ceva cu care m-am obișnuit, e normalitate.

Referitor la covid: în prima fază, aia cu speriatul, vectorii panicii au fost femeile. Numai eu, câte isterice ipohondre am văzut atunci zbierând „văleu, îmi omorâți copiii, vaccinați-vă, iresponsabililor!”. Cu interzisul, delațiunea, alea care pârau restaurante și angajați că nu respectă normele erau tot muieri. Cunosc pe una speriată care mergea peste tot cu gentuța cu mănuși și dezinfectanți. Tot femeie, la fel ca alea cu cinșpe măști pe față.

Mesajul campaniei de vaccinare de la tv, dacă țineți minte, era rostit de o voce gravă feminină.

Acum, la fel, cine face pomelnice, cine isterizează lumea cu efectele „înțăpatului”, cine se sperie și reacționează la orice bășină din Ucraina și de oriunde? Tot muieri. Cine stă și postează bârfe drept știri? Tot femei. Iar cuvântul isterie, etimologic, vine de la hyster, care înseamnă „uter”.

Însuși poporul nostru are mentalitate de femeie

Tot așteaptă, pasivă, să se întâmple ceva, să vină un Făt-Frumos care să preia frâiele și să facă dreptate și să izgonească pe cei răi. Până atunci stă fricoasă sau fuge afară.

Din nou, fenomenul de efeminizare.

O să sară sigur unii și unele să mă acuze de misoginism. Foarte bine, măcar o să știu cine gândește doar până la bara din fața, superficial, limitat, în prefabricate de gândire fără să se dea un pas în spate să vadă imaginea de ansamblu și feluritele sisteme de valori și politici cum interacționează și cum livrează mesajele și discursurile către public.

Mai demult am vorbit despre cum companiile și-au îndreptat mesajul publicitar către copii, ființe încă lipsite de spirit critic și discernământ, folosindu-se de elemente infantile, culori saturate, vii, desene animate pentru a-i acapara și subjuga pe ei și automat pe părinți drept consumatori fideli. Au fost și documentare în acest sens făcute acum 20 de ani. Acum suntem la nivelul următor, iar după infantilizare generală, trăim fenomenul general al efeminizării la nivel societal.

Vlad TĂRLUNGEANU

Textele din Metropola Constanța sunt publicate cu acordul EXPLICIT al autorilor.

Articole similare

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Ultimele stiri