Unde sunt banii? Se întreabă Asociația Patronală RESTO din Constanța, care, la finalul sezonului estival, a constatat faptul că banii din taxa de promovare a turismului, respectiv patru milioane de euro, s-au… evaporat. RESTO este aproape gata să sesizeze DNA Constanța pentru deturnare de fonduri, așa cum ne-a precizat președintele executiv al Asociației, Aslan Egevit. Potrivit acestuia, o parte serioasă a problemelor cu care s-a confruntat stațiunea Mamaia în acest sezon este datorată… lipsei totale și efective de promovare. Aslan Egevit ne-a mai spus că, în funcție de răspunsul Primăriei, se are în vedere sesizarea penală.
Cheltuirea după ureche a banilor din promovarea turistică este o faptă gravă: deturnare de fonduri, dosar penal, închisoare, pentru toți cei care au semnat respectivele alocări financiare. Până răspunde Primăria, noi am aflat unde s-au dus banii, 3,5 milioane de euro din totalul de 4 milioane: pe diverse competiții sportive, toată vara, unele aflate în prezent în desfășurare, care nu au nici o legătură cu nici o… promovare. Vorbim, de exemplu, de FIBA 3×3 Europe Cup, desfășurat în perioada 4-5 iunie, pe faleza Cazinoului și încă o ediție – finalele, la City Park Mall, între 14 și 18 septembrie; Superbet Constanța Streetplay din luna iulie ș.a.m.d. Toate acestea, organizate de Președintele Asociației Județene de Baschet Constanța, Andrei Talpeș, care deține Asociația Baschet Club Athletic Constanța. Asociația în cauză, cu zero profit ani la rând până în 2019, a început să se bucure de încasări serioase odată cu administrația Vergil Chițac.
Mai multe detalii, AICI.