Regizorul și managerul de teatru Erwin Șimșensohn vorbește în general mult, dar și de astă dată a avut despre ce și de ce.
Acum a fost vorba de bilanțul, prezentat în fața presei, al celei de-a treia ediții a celui mai mare – ca durată a desfășurării – festivalul de teatru în România – SEAS. Dar și ca importanță, din ce în ce mai crescută, deși se află la doar a treia ediție. Poate nu comparabil (încă!) cu cel de la Sibiu – cu un buget de cel puțin zece ori mai mare! – sau Festivalul Shakespeare de la Craiova ori cel Național de la București, dar cu siguranță printre cele mai reușite.
Mai sunt festivaluri de teatru pe la Oradea, Piatra Neamț ori aiurea, care țin 2-5 zile, dar unul care să se întindă pe 9 SĂPTĂMÂNI, cu ZECI de spectacole, nu s-a mai văzut în România. Peste 80.000 de spectatori, din care peste 14.000 plătitori (unele evenimente, în special cele stradale, au fost gratuite), nume grele ale teatrului românesc și piese premiate, invitați de marcă și actori ultra-cunoscuți, toate au fost ingredientele unui fenomen care e pe cale să devină un „clasic”!
Cu modestie, Șimșensohn i-a prezentat pe toți ceilalți – de la voluntari la cei mai apropiați colaboratori, profesioniști desăvârșiți și deja cu experiență în organizarea festivalieră – drept autori ai succesului evident al manifestării, dar toată lumea știe deja că el e secretul reușitei și al ieșirii din penumbră a teatrului constănțean. Și a inventării unui festival estival fabulos. O spun nu numai premiile primite doar în ultimii 3-4 ani, dar și primenirea unui repertoriu, pînă acum îmbătrânit și vetust. Plus elogiile criticii de specialitate, dar mai ales ale publicului, de astă dată din toată țara.
Cu speranța (tuturor) într-un buget și mai consistent și a unui sprijin măcar ca în actualul mandat al Consiliului Județean Constanța, putem crede că ediția a IV-a a SEAS a început deja.
La mai mare!