În urmă cu mai puțin de șase luni, în contextul în care Portul Constanța trebuia să primească navele ucrainene încărcate cu cereale, Sorin Grindeanu, ministrul PSD al Transporturilor, a ajuns în zonă pentru a se asigura că suntem pregătiți pentru această provocare.
Ce a găsit în materie de infrastructură feroviară foarte importantă în Portul Constanța, în condițiile în care cea rutieră era și este utilizată la capacitate maximă? 98 de linii de cale ferată năpădite de bălării, cu sute de vagoane abandonate prin care creșteau , efectiv, iarba și ciulinii!
Acum, s-a făcut recepţia pe primele 19 linii intrare în reabilitare. 19 dintre cele 35 pe care au intrat în reabilitare în primăvara acestui an, iar în prima jumătate a lui noiembrie se va face recepţia şi la celelalte 16! Și lucrurile nu se opresc aici: urmează ca și pentru restul linii ferate din port să se organizeze rapid licitații.
Reprezentanţii Portului Constanţa trebuie să acceseze fonduri europene pentru modernizare, până acum fiind folosite în acest scop doar veniturile proprii
Pe viitorul exerciţiu bugetar, pe Programul Operaţional de Transporturi, trebuie să folosim şi mai mult Portul Constanţa, el devenind principalul port la Marea Neagră!
Deputat Lucian LUNGOCI