17.4 C
Constanța
sâmbătă, 5 octombrie 2024

E grele cu corporațiile…

spot_img

Trebuie citit

Este evident că țara asta nu se mai face bine. N-are cum. Și nu vă gândiți la oamenii simpli, fără carte, care nu știu, nu se descurcă, nu vor să se instruiască. Vă dau două exemple corporate. La temelie.

BCR. Celebra ERSTE Bank, parcă austriacă, nu? Prietenii noștri, ca frații (cu mucii pe piept…). Nu-mi place să am grija facturilor, să stau să le plătesc pe la ghișee, la cozi, nici online. Așa că mi-am făcut ceea ce se cheamă Direct Debit. Furnizorii (telefonie, cablu, curent, apă, gaz) emit factura, iar banca o plătește direct. Din când în când, consult conturile și aplicațiile, să văd că e ok. Nu m-au încărcat niciodată, n-au uitat să emită factura sau banca să uite să plătească, să mă trezesc cu abonamentul suspendat. Niciodată.

Dar Direct Debit vine la BCR „with a twist”… La NICIO ALTĂ BANCĂ. Doar la ei. Și anume, limita de sumă plătibilă. Dacă n-ai setat de la început „nelimitat” („fără număr” pentru vorbitorii de limbi străine la ciordit) ai niște limite, numai de ei știute: 200, 300 etc. Numai că factura de curent vine la două luni, poa’ să fie 5-600. Sau cea de gaz, iarna… Sau chiar telefonul mobil, dacă te-ai rupt în figuri prin fosta Iugoslavie (au ăia niște tarife!…)

Și-atunci, vrei să MODIFICI limita de sumă. De pe aplicația George NU se poate, de pe laptop NU, de la sucursala băncii… NU!?! Sunați la București, la numărul scurt, cu timp de așteptare lung. NICI EI NU POT!?!?! Și-atunci, ce-i de făcut?! SE ANULEAZĂ TOATE DIRECT DEBITURILE ȘI SE FAC ALTELE, FĂRĂ LIMITĂ DE SUMĂ!?! Iar prima lună după reînființare plătești singur, te descurci. Asta e soluția pe care o oferă onor BCR. Te doare capu’!

EXEMPLUL DOI: Vodafone. Nu reușești să-ți configurezi aplicația MyVodafone, să vezi cât ai de plată. câte minute mai ai, să-ți mai adaugi servicii, chestii. Explicație (tot la telefon, după ce ai ascultat-o zeci de minute pe draga de Andreea Măcelaru-Șofron, pe post de robot. Și nu pot s-o înjur, că mi-e prietenă…): mai apărea o adresă de e-mail veche, de acum 20 de ani… Soluția: să îți închidă contul și să ți-l redeschizi, mai pe seară. N-a mers. Sun din nou la ei. Nici ei nu pot să-l reinstaureze!? Păi, și ce facem?!? Nu știu – îmi răspunde sincer fata de la telefon.

Epilog: sună Vodafone, după trei ore. Zice: ați cumpărat două bilete de concert, prin factura Vodafone (nu vă mai explic, se poate). Așa, și?! AȚI DEPĂȘIT PLAFONUL DE PLĂȚI APROBAT! Poftim?!? Plătesc când iese factura, prin bancă – am fost vreodată rău-platinic?!? Nu merge așa cu noi, face, n-avem încredere. Plătiți în avans 200 de lei, dacă nu – vă suspendăm telefonul. Am plătit, ce dracu’ era să fac?! Tot prin Direct Debit…

Ne mai facem bine, credeți? Eu cred că nu – NICIODATĂ.

Articole similare

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Ultimele stiri