Otopeni, cel mai prost aeroport european. Aeroportul „Henri Coandă” este pe ultimele locuri în clasamentele europene: încremenit în anii ‘60, plictisitor, scump.
Dacă zborul are întârziere, aeroportul Henri Coandă este cel mai neplăcut loc pentru a-ți petrece timpul. În 2019, la nivel global, „Henri Coandă” s-a situat pe locul 129 din 132 de aeroporturi. La nivel european, s-a situat pe locul patru al celor mai prost cotate aeroporturi.
Criteriile clasamentului: punctualitatea plecărilor și sosirilor (60% din evaluare), calitatea serviciilor (20%), calitatea magazinelor și restaurantelor (20%).
Scorul total obținut a fost de 6.03.
Punctualitatea zborurilor: 6
Calitatea serviciului: 6.1
Gastronomie si magazine: 6
Aeroportul a avut un rating de 4 din 10 pe Skytrax.
Potrivit pasagerilor, personalul este „neprietenos”, iar design-ul, învechit: „Amintește de anii 1960”.
Otopeni, cel mai prost aeroport european
Cinci ani mai târziu, lucrurile par neschimbate.
În 2024, compania Eurochange a analizat 40 dintre cele mai aglomerate aeroporturi din Europa. Criteriile: numărul de restaurante și magazine, atracții diferite, timpii medii de așteptare la controalele de securitate, costurile mâncării și băuturii.
Scorul maxim a fost a fost obținut de Aeroportul Berlin Brandenburg: 79,5 puncte. Aeroportul „Henri Coandă” s-a situat pe ultimul loc, cu 34,5 puncte. Aeroportul a fost cotat și drept „Cel mai plictisitor aeroport din Europa” (…).
Pe ultimul loc al clasamentului, Aeroportul Internațional „Henri Coandă”: cel mai plictistor și urât aeroport. Nu pare deloc modernizat din 1965, anul inaugurării, notează autorii clasamentului. Are foarte puține magazine și restaurante.
Pe Otopeni, la terminalul Plecări, există 14 magazine, dintre care șapte Aelia, patru Relay, două Discover și un magazin de jucării. Cele mai multe dintre locurile care servesc mâncare sunt cafenele sau standuri de fast food.
La terminalul Plecări există un singur restaurant și câteva standuri de fast-food administrate de zece firme. Nu există zone destinate copiilor, spre deosebire de majoritatea celorlalte aeroporturi din clasament. Potrivit mărturiilor unor pasageri străini, nemulțumirile sunt legate și de timpii de așteptare pentru ridicarea bagajelor: până la o oră.
Mai mult, personalul este neprietenos, nu ai unde să bei o cafea și cozile sunt lungi la controalele de securitate.
Întregul articol, AICI.