În mai puțin de 2 ani, cu ministrul PSD Sorin Grindeanu la Transporturi, în România s-au lansat lucrări de autostrăzi comparabile cu ceea ce s-a construit în precedentele trei decenii. În prezent, sunt în lucru 35 de segmente de autostradă, care totalizează peste 750 de Km, iar în anii următori se vor lansa lucrări pentru încă 1.700 de Km. Astfel până în 2030, se vor finaliza sau se vor afla în lucru drumuri de mare viteză cu o lungime totală de de peste trei ori mai mare față de ceea ce exista la finalul anului 2021. Potrivit constructorilor, până la sfârșitul anului 2024 se va finaliza aproximativ jumătate din autostrada Moldovei, începută după intrarea PSD la guvernare.
În 2024, vor fi dați în folosință 190 de Km de drumuri de mare viteză, care împreună cu cei 88,7 Km inaugurați anul trecut vor face ca Sorin Grindeanu să fie singurul ministru care a reușit să depășească 250 Km într-un singur mandat. Următorii doi clasați care au trecut peste 100 de km sunt la mare distanță în acest clasament (Ovidiu Silaghi- 139 km și Răzvan Cuc- 115 Km).
Dincolo de beneficiile directe de deplasare pe drumurile de mare vitează realizate de PSD sunt avantaje importante care trebuie subliniate: investițiile au angrenat o forță suplimentară de muncă: s-au creat mai multe locuri de muncă și s-au colectat mai multe sume din contribuții aferente acestor salarii, care asigură creșterea sănătoasă a pensiilor.
o De asemenea, e foarte importantă realizarea Autostrăzii Moldova care va determina creșterea investițiilor și dezvoltarea economică a acestei regiuni mai sărace din România.
o Nu în ultimul rând, noile autostrăzi vor facilita tranzitul mărfurilor comerciale, de la Portul Constanța către Europa Occidentală, ceea ce va face din România un hub comercial regional și o poartă extrem de importantă a comerțului dintre Uniunea Europeană și Orient.
Deputat Lucian LUNGOCI