30.4 C
Constanța
luni, 17 iunie 2024

RAJA SA Constanța continuă investițiile și pe parte de digitalizare

spot_img

Trebuie citit

  • Monitorizarea în timp real a parametrilor de funcționarea a sistemelor de

alimentare cu apă potabilă și canaliare

La ora actuală, RAJA SA Constanța asigură serviciile de alimentare cu apă și canalizare în peste 160 de localități, răspândite pe teritoriul a 7 județe: Constanța, Ialomița, Călărași, Dâmbovița, Brașov, Ilfov și Bacău.
Pentru eficientizarea activității și monitorizarea sistemelor aflate în exploatare (peste 6.500 km rețele apă și canalizare, 276 stații de pompare, 20 stații de epurare etc), compania noastră a urmărit implementarea celor mai noi tehnologii, care să satisfacă cerințele actuale de informatizare și digitalizare ale sistemelor. Oportunitatea accesării de fonduri comunitare pentru informatizare a fost lansată de Comisia Europeană, care s-a angajat să creeze o  Europă pregătită pentru era digitală, asigurându-se că cetățenii, dar și societățile și administrațiile au și folosesc noi generații de tehnologii, o Europă în care transformarea digitală va aduce beneficii tuturor.
Având în vedere acest aspect, Direcția de Dezvoltare și Finanțări Externe din cadrul RAJA SA a elaborat un proiect integrat de modernizare a sistemelor informatice, proiect care a întrunit condițiile în vederea accesării de fonduri comunitare, iar în luna aprilie anul curent, a fost semnat cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene contractul de Finanțare nr. 2145 – „Implementare platformă de management digitalizat al infrastructurii de apă și apă uzată din aria de operare a RAJA SA Constanța”. Proiectul în valoare totală de 11.669.616,00 lei (2.358.403,43 euro) face parte din „Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), Axa Prioritară 3 – Dezvoltarea Infrastructurii de mediu în condiții de management eficient al resurselor”, sprijinit financiar de Comisia Europeană.
Proiectul face parte din „Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), Axa Prioritară 3 – Dezvoltarea Infrastructurii de mediu în condiții de management eficient al resurselor”, tot cu sprijin financiar de la Comisia Europeană, și are ca obiectiv general digitalizarea sistemului de management al
activității operaționale a companiei prin gestiunea în timp real a echipamentelor și a resurselor materiale, colectarea, raportarea și analiza informațiilor generate de activitatea operațională în scopul optimizării managementului companiei, integrarea fluxurilor de lucru, îmbunătățirea transferului de date între diferite compartimente.
O componentă importantă a proiectului este integrarea datelor de la echipamentele SCADA și comunicarea/updatarea permanentă cu platforma GIS. Mai mult, pe parte de relații clienți se vor aduce modificări importante pe modulul Dispecerizare și Call-Center (IVR), prin conectarea tuturor proceselor de raportare incidente și call-center la un singur panou de administrare integrat cu managementul incidentelor, precum și securizarea comunicațiilor din dispecerat.
Contractul “Achiziție de licențe, hardware și servicii de implementare pentru realizarea unei
platforme integrate de management digitalizat al infrastructurii de apă și apă uzată” cuprinde realizarea și implementarea următoarelor module:
 Modul managementul datelor echipamentelor în timp real (MDTR)
 Modul managementul planificării și urmăririi proiectelor (MPP)
 Modul Dispecerizare și Call Center (IVR)
 Componente hardware.
După implementarea sistemului de management digitalizat eficiența în exploatare va crește considerabil, se vor scurta termenele de intervenție, se va reduce timpul de introducere a datelor în
sistem ținând cont de faptul că sistemul oferă informații din mai multe departamente, contabilitate, producție, aprovizionare, vânzări, marketing și resurse umane. Sistemul permite automatizarea unui număr mare de operațiuni, din diferite departamente, care ajută la eficientizarea fluxurilor de lucru.
“Tehnologiile și serviciile digitale au un impact major asupra modului în care trăim și ne desfășurăm activitatea, dar viața de zi cu zi. Prestatorii de servicii trebuie înainte de toate, să înțeleagă importanța acestui fenomen, dar să aibă și capacitatea de a valorifica avantajele pe care le oferă procesul de digitalizare și de a face față provocărilor pe care aceasta le implică. Practic vorbim despre o reformă la nivel comunitar, iar RAJA s-a implicat activ în această reformă prin implementarea unor soluții inovatoare ce vor îmbunătăți accesibilitatea și eficiența serviciilor publice”, a declarat Directorul General
RAJA SA, Aurel Presură.

Articole similare

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Ultimele stiri