Titlul de „Cel mai bun brand de oraș din Europa” a revenit azi noapte… Buzăului, în cea mai importantă competiție de branduri din lume, ținută la Londra. Am învins în finală Parisul!
Frecați-vă la ochi și mai citiți o dată. Buzăul e un oraș nici la munte, nici la mare, nu e destinație turistică (e adevărat, județul este, și încă la un mod fabulos, mai ceva ca valea Prahovei, dar nepus în valoare). Câți din voi, în afară de cei care au neamuri, afaceri, amantă sau altă treabă pe-acolo se pot lăuda că au VIZITAT Buzăul?! Cineva acolo, în ultima bancă? Nu? Mulțumesc.
Gala „Transform Awards” este organizată de publicația internațională Transform magazine, una dintre cele mai mari publicații care se ocupă de studiul și promovarea brandurilor la nivel mondial. Nici despre asta nu cred că ați auzit careva. E normal. Sunt o grămadă de organizații/fundații, care dau premii pe bani. Bună afacere. Nu știu dacă aici e cazul.
Proiectul românesc a depășit rebrandingul dezvoltat pentru municipalitatea Paris, care a fost recompensat cu “silver”. Deci e vorba de un proiect de REBRĂNDUIRE. Ar fi curios de văzut în ce s-a propus să se transforme. Oraș turistic? Hub industrial? Centru de dezvoltare economică? Și – mai interesant – dacă proiectul va fi pus în practică și se va concretiza.
Însă altă întrebare mă macină… Alte orașe din România or fi participat? Mai exact, a fost și Constanța acolo? A mers cu planul măreț de sensuri unice? Sau cu rebrănduirea orașului în Rezervația Naturală de șerpi Constanța-Hagieni (participă cu Vipera ammodytes montandoni)? Sau cu viitoarele platouri de filmare pentru serialul Parking Wars, sezonul 8? Domnu’ Chițac, aveți legătura. Parâma la mal…