8.4 C
Constanța
miercuri, 28 februarie 2024

Articol din Metropola Constanța – sursa unei interpelări în Parlamentul României!

spot_img

Trebuie citit

Un editorial din Metropola Constanța, semnat de Cristina Ionescu (ChrisPy), a devenit sursa unei interpelări adresate ministrului Transporturilor.

Mai exact, e vorba de interpelarea depusă de deputatul AUR, Dumitru Focșa, cu titlul: Starea trenurilor internaționale, operate de/din România.

Redăm în continuare conținutul său integral:

„Stimate domnule ministru,

Vă adresez prezenta interpelare asupra unui subiect despre care s-au întrebat și poate v-au întrebat și alte zeci, sute de persoane.

E vorba de starea precară a vagoanelor trenurilor internaționale de persoane, operate de și din România. Situația mi-a fost semnalată de articole recente de presă, dar vorbesc și din experiențe personale. După mai bine de 30 de ani, starea acestor trenuri este aceeași, deși s-au mai făcut achiziții și s-au mai făcut upgrade-uri. Iar prețurile sunt comparabile cu cele de avion, care pargurg aceleași distanțe în numai două-trei ore. Prin urmare, de ce ar prefera cineva trenul, pe distanțe atât de mari, dacă respectiva călătorie nu e cât de cât agreabilă?!

Chiar și în vagoanele de dormit de clasa I – nu mai vorbesc de celelalte! – care merg și se întorc de la Viena, Paris, Budapesta ș.a.m.d. lipsesc cele mai elementare condiții de călătorie. De la hârtie igienică, la căldură și etanșeitatea ferestrelor. Cabinele sunt de dimensiuni variabile (unele mici, altele minuscule), unele au toaletă inclusă – altele nu. Deși biletele costă la fel, repartiția se face aleator!?

Acestea se adaugă disconfortului dat de starea precară a căilor ferate de pe teritoriul României – trenul de Viena face aproape 13 ore pe teritoriul țării noastre, cu o viteză de căruță pe unele tronsoane, din cele 18 ore în total. Iar oprirea într-o gară din „străinătate”, lângă un tren din altă țară este de-a dreptul stânjenitoare…

În continuare, personalul însoțitor – inclusiv de la vagoanele bufet/restaurant – are o slabă pregătire profesională, nu este proactiv și ridică din umeri la aproape toate problemele semnalate. Mă întreb justificat care sunt criteriile de angajare și promovare a acestor salariați pe trenuri internaționale, cu diurnă în valută, altele decât cele bazate pe pile și relații…

Închei, în speranța că răspunsul dvs. nu se va rezuma la scuze puerile și justificări, ci va conține și măsuri imediate, care trebuie și pot fi luate!”.

Articolul pe care s-a bazat interpelarea în cauză poate fi citit AICI.

Articole similare

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Ultimele stiri