Așa după cum afirmă Lucian Lungoci, deputat PSD Constanța, Portul Constanța a devenit un hub important către toată Europa, cu atât mai mult cu cât aici este vorba de investiții de peste 1 miliard de euro din fonduri nerambursabile!
“Din acest motiv, dar și din multe altele, Portul Constanța este în aria de interes a Ministerului Transporturilor.
S-a pornit de la infrastructura feroviară, de la cele 99 de linii cu vagoanele prin care creșteau nestingherite bălăriile. Cu 35 de linii s-a intrat pe procedura de urgență, beneficiind de bani din fondul de urgență. Alte 16 vor fi recepționate până în 10-11 noiembrie, iar celelalte 64 s-au împărțit în trei loturi, dintre care două s-au atribuit deja.
Există și alte probleme în Portul Constanța, una dintre ele fiind cea a creanțelor pe care unii operatori economici nu le-au plătit de ani.
Este inadmisibil ca din valoarea totală datorată de 9.700.000 lei pentru utilități, 8 milioane să aparțină aceleași firme. Este de neconceput ca din totalul de 29 milioane pentru chirii, 20, 5 să fie la aceeași firmă. Indiferent cum se numește această și indiferent sub ce umbrelă politică se ascunde!
Această situație nu mai putea continua, pentru neplata utilităților fiind notificate 104 societăți, iar pentru neplata chiriilor și a penalităților, 70 de societăți. Mai mult decât atât, pentru cei care nu au plătit se întrerup utilitățile!
Ministrul Transporturilor nu a venit în Portul Constanța să facă pe procurorul. Pe Sorin Grindeanu îl interesează ca serviciile oferite de Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța să fie plătite! Adică, să se respecte legea!”, a transmis Lucian Lungoci, deputat PSD Constanța.