11.4 C
Constanța
joi, 28 martie 2024

Tăntălăul și Gogomanul

spot_img

Trebuie citit

Îl suspectez pe Primarul Constanței de o perspicacitate ieșită din comun, când vine vorba de mediul online. În alte privințe însă, cred că e cam Tăntălău.

Chiar și așa, Primarul a ajuns viral în social media constănțeană de două ori în decurs de doar o zi! Pe 24 februarie, o poză veche de un an s-a scurs în social media, înfățișându-l pe actualul primar îmbrăcat la țol sportiv, probabil după o tură de Tăbăcărie, cum își parca curul pe o băncuță de mall, transformându-l instant într-o memă ce amintea de Bernie Sanders la inaugurarea lui Joe Biden (îi mai lipseau doar mănușițele croșetate, pentru ca tabloul să fie complet).

În aceeași zi ajungea în presă noul Regulament de organizare și funcționare a parcărilor publice din municipiul Constanța, care avea să devină pentru constănțeni unul dintre cele mai controversate subiecte din ultimii ani, cum nici măcar instalarea unei roți feerice la Poarta 1 și zeloasa ei dezasamblare ulterioară nu reușiseră să creeze. OK, ne-am lămurit cine este Tăntălaul din titlul acestui articol și acum probabil vă întrebați cine este Gogomanul. Spre deosebire de celebrul film cu Jim Carrey și Jeff Daniels (Jeff, nu Jack!), în care titlul se referă la două personaje diferite, în cazul de față Tăntălaul și Gogomanul sunt două epitete ale unui singur om, Primarul Constanței.

Lordul Mare Amiral al Istriei (satul de baștină al Primarului) promitea în campania electorală că va transforma Tomisul într-o a doua Napocă, că deh, Clujul este visul umed al oricărui hipster wannabe. Așa că a stat și s-a gândit să înceapă această metamorfoză urbană cu fundul în sus, încercând să-i spolieze pe constănțenii posesori de automobile cu câte 8.33 RON prima oră de parcare/ 17.85 RON a doua și a treia oră (TVA inclus), prețuri mai mari chiar decât în Clujul fetișizat de mulți constănțeni. Ca baronii-tâlhari din vremuri de mult apuse, care se dedau jafului prin taxarea excesivă asupra folosirii unor infrastructuri pe care nu ei le construiseră, Lordul Mare Amiral s-a făcut corsar dorind să stoarcă niște galbeni de la cei care folosesc drumurile publice făcute de bine de rău în mandatele altor primari ai urbei noastre. Pentru că, de ce nu, mai întâi taxezi și apoi oferi serviciul pentru care încasezi zeciuiala.

Tăntălăul…

Promițând în campania electorală parcări subterane și supraterane, infrastructură Park and Ride la intrările în oraș, sau noi parcări în cartierele în care este nevoie, Tăntălăul și-a dat acum seama că o mașină ocupă vreo 10 metri pătrăți și că metrul pătrat, fie el sub sau supra-teran, costă bani. Nu zău? Calculând cu pixul pe hârtie, Primarul și-a dat seama că un singur loc de parcare poate să coste între 3000 și 6000 de euro. Da, Tăntălăul a avut nevoie de pix și foaie ca să facă 300×10 și 600×10, e un geniu! În aceeași intervenție publică, Primarul Constanței a continuat: „Faceți dumneavoastră socoteala să vedeți în cât timp și cu câți bani construim noi toate parcările astea, și unde le construim, că asta e Constanța!” Așa că soluția e simplă în capul Primarului. Taxăm un serviciu pe care nu îl putem asigura, de ce să ne mai chinuim cu construcții!

… și Gogomanul

Al doilea argument al Primarului, pare într-adevăr unul nobil și plin de rațiune: cu toții ne dorim un oraș în care „spațiul public să fie folosit pentru plimbare, relaxare și recreere, și nu unul ale cărui străzi, trotuare și spații verzi lasă impresia unui târg auto permanent.” Cu 150.000 de mașini și doar 30.000 de locuri de parcare, deci practic 5 pe un loc (Domnule Primar, am calculat in cap, jur! Fără pix și foaie) ca la Universitatea de Arhitectura si Urbanism, acolo unde n-a călcat picior de om din echipa Primarului, constănțenii își vor vinde mașinile și vor alege soluții alternative. „Transport public îmbunătățit,” „bicicletele puse la dispoziție gratuit,” sau „soluțiile de mobilitate urbană oferite de operatorii privați (taximetre, ride-sharing, rent-to-ride),” adică niște servicii pe care Gogomanul le-a moștenit bine mersi de la mult hulitul său predecesor, pentru că atât CT Bus cât și CT Bike sunt proiecte inițiate și finalizate de fosta administrație.

Cât despre operatorii privați, taximetre în special, Gogomanul tocmai ne spunea săptamânile trecute că avem prea multe și că trebuie să le reducem și pe acestea de la 1700 la 1200. Excelent! Altă gogomănie a Tăntălăului este că în noul regulament, mașinile electrice și cele hibride nu mai sunt scutite de plata parcării. Practic argumentul ecologic cade.

În loc de concluzii

Primarul își încheie postarea de pe Facebook parafrazată mai sus cu o întrebare întrebătoare: „Ce punem pe primul loc, omul sau mașina?” Recunosc, am crezut pentru o secundă că scenariul filmelor Terminator s-a adeverit și am fost invadați de Skynet, pentru că fix așa sună exprimarea Lordului. O punere în antiteză a omului și a mașinii, un fel de homo versus machina, în care Loganurile și Golfurile cu număr de Bulgaria au devenit conștiente și ne-au invadat orașul drag. Ok, sau poate Gogomanul se referă la o antiteza șoferi/pietoni. Mai plauzibil…

Dar să-i spună cineva Gogomanului că în afară de câțiva pasionați, nimeni nu face din condusul mașinii un hobby zilnic, ocupând străzile și trotuarele cu trăsurile lor infernale doar pentru a își satisface vreo patimă ineptă. Majoritatea o facem de nevoie, pentru că mai avem câte o treabă pe la SPIT, la doctorul de familie, sau pur și simplu mergem la muncă.

Așa că, în loc de concluzii, Domnule Primar, dacă citiți aceste rânduri, ordinea e următoarea: întâi oferi un serviciu, apoi taxezi. Nu invers!

Mihai CRISTEA  

Jurnalist la Business Review și Online Editor & Marketing Specialist la Sport Business Academy

Articole similare

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Ultimele stiri