6.4 C
Constanța
vineri, 24 ianuarie 2025

Turkish Airlines anulează discreționar curse spre și dinspre aeroportul Mihail Kogălniceanu

spot_img

Trebuie citit

Se știe de ceva vreme: cursele Turkish Airlines spre și dinspre aeroportul Mihail Kogălniceanu merg PROST. Calculele mercantile ale companiei de la Istanbul s-au bazat pe o apetență mai mare decât cea reală a publicului dobrogean (și de o anumită componentă etnică) de a călători spre atracțiile turistice ale Stambulului. N-a fost să fie. Pentru că e mai ieftin și mai spornic să cari baloți de haine din bazar, cu autocarul…

Așa că, din când în când (cam des), unele curse sunt ANULATE. Așa s-a întâmplat și vineri 2 decembrie, când cei care s-au îmbarcat de pe malul Bosforului s-au trezit la București, deși aveau bilete plătite pentru Constanța, acolo unde locuiesc. Mai rău au stat lucrurile duminică seara, pe 4 decembrie, când cei chemați deja la poarta de îmbarcare au fost anunțați, cu 20 de minute înainte, că… s-a anulat cursa. Erau 30-40 de persoane, iar cursa spre București plecase deja.

Motivul real al anulării a fost, evident, numărul mic de bilete vândute și dorința motivată economic, de a comasa două curse într-una singură. Pentru că cele invocate au fost cusute cu ață albă. Unii pasageri au primit pe SMS mesaj că s-a anulat din cauza „vremii nefavorabile”, alții – din motive „tehnice”. Toți au fost comasați/repartizați la cursa de a doua zi, luni, de la prânz, tot spre Constanța (slavă lui Allah că nu București). Și care – din acest motiv – a fost arhiplină. Deci rentabilă.

E adevărat: compania turcă a oferit cazare de 4-5 stele și transfer la hoteluri, dar formalitățile de recuperare a bagajelor au durat o oră jumătate, până seara târziu. Costul cazărilor (cu discountul oferit companiei)  a fost totuși mai mic decât cel al combustibilului pentru o cursă pe jumătate goală. Până la urmă, toată lumea fericită și cu lacrimi pe obraz.

Foto: Discover Dobrogea

Însă gurile rele pretind că unul dintre motivele de care se prevalează repede Turkish Airlines se bazează și pe dotarea aeroportului Mihail Kogălniceanu. Mai exact, e vorba de un nou ghidaj de ceață (balizaj), anunțat spre achiziționare prin fonduri europene POIM prin aprilie, cu surle și trâmbițe, de ministrul Sorin Grindeanu. Dar aeroportul are încă un sistem vechi, dar omologat. Care poate nu satisface pretențiile sofisticate ale Turkish? Aceleași guri rele ne semnalau că asemenea anulări de curse sau comasări nu se înregistrează spre și dinspre Oradea, Arad sau Timișoara…

Așteptăm și un punct de vedere al reprezentanților Turkish Airlines la Constanța. Dacă îi interesează…

Articole similare

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Ultimele stiri