Tema de anul acesta, Tackling Plastic Pollution, se concentrează pe rolul important, pe care îl pot juca consumatorii, guvernele și companiile în abordarea crizei globale a poluării cu plastic.
Chiar dacă în timpul pandemiei a crescut consumul plasticului de unică folosință, datorită consumului de mâncare distribuită în regim take-away sau home-delivery, se pare ca suntem mai dispuși să cheltuim mai mult pe ambalaje durabile și că am devenit mai conștienți în alegerile noastre.
Combaterea poluării cu plastic și a consumului excesiv poate deveni o prioritate pentru consumatori, doar dacă piața se va schimba sistematic și doar dacă guvernele și companiile producătoare se vor implica total. Drepturile consumatorului și anume: Dreptul la siguranță, Dreptul la informare, Dreptul la alegere, Dreptul de a fi auzit, Dreptul la educația consumatorilor, Dreptul la satisfacerea nevoilor de bază și Dreptul la un mediu sănătos și susținut se transformă astăzi și în obligații civice.
Cu siguranță și tu te poți implica direct! Planifică cumpărăturile, dar înainte: regândește, refuză, redu, reutilizează, reciclează, repară, înlocuiește. Dezvoltă personal și în cercul tău de prieteni practici mai durabile, utilizând modelul cercului de gestionare a deșeurilor de 7R: Rethink, Refuse, Reduce, Reuse, Recycle, Repair, Replace.