Sâmbătă 26 iunie am văzut un articol în Atac de Constanța, despre care am bănuit de atunci că va exploda ca o bombă. Nu numai că e bine scris de Cristina Ionescu (suntem câțiva, care scriem binișor… :-))) dar avea dreptate. Scurt și concis. Zic „hai să-l pun și eu la Metroul de Constanța, rubrica din Metropola care promovează textele excelente ale unor colegi de breaslă. Nu toți – doar cei care-s de acord și-mi dau voie – textele din Metropola Constanța sunt publicate cu acordul expres al autorilor.
Dar era sâmbătă. Lene mare… Și, ce s-a-ntâmplat între timp, cu un text pe care deja parasem? A bubuit! Are azi o mie de like-uri, peste 300.000 (trei sute de mii!) people reached și sute de comentarii de aprobare. Și de dezaprobare vizavi de cei despre care e vorba. Vi-l arăt imediat:
„Încet și sigur Constanța va scăpa de turiștii agasanți care sugrumă traficul și ocupă locurile de parcare.
Are grijă administrația locală.
Citeam zilele trecute cum o duduie, reprezentantă a unei asociații de baruri și cafenele, îi roagă pe români să își petreacă vacanțele în țară, pe litoral, să lase banii compatrioților lor, afectați grav de pandemie.
Aceeași duduie se pozează zâmbitoare cu Horia Constantinescu și participă la negocieri cu primăria pentru a găsi o soluție de compromis în susținerea comercianților din Constanța.
HORECA noastră, asta din Constanța, stă cu capul plecat în fața șefilor din primărie, implorând clemență.
Patru lei ora de parcare înseamnă moartea turismului. Primăria spune, nonșalant, că în acest fel se încearcă descurajarea circulației cu autoturismele personale. Să vină turiștii cu trenul sau cu avionul, pe celebrul aeroport Kogălniceanu.
HORECA noastră nu are nicio reacție. Acceptă fără să crâcnească loviturile de măciucă pe care le primește de la administrația Chițac. Hotelieri, patroni de restaurante, baruri, cafenele, etc. îl roagă, rând pe rând, pe Horia Constantinescu să fie blând cu ei. Printr-un prieten, printr-o rudă, fiecare cum se descurcă. Directorul e nemilos.
Constanța nu are nicio strategie, de niciun fel. Oraș port, oraș turistic, pus pe chituci de niște oameni fără viziune, fără proiecte, fără coerență în decizii. Este înfiorător ce se întâmplă, dar nimeni nu pare să fie deranjat.
Românii vor pleca și anul ăsta în Turcia, Bulgaria, Grecia, Egipt, etc. Țări care știu cum se face turism. HORECA va da, din nou, vina pe presa care nu susține și nu laudă Mamaia. Ca să își recupereze pagubele, comercianții vor exploda prețurile, dar nu vor îndrăzni să se asocieze și să se revolte împotriva celor care îi distrug. Își scot ei pârleala pe spatele fraierilor.
Probabil că asta este marea strategie economică a orașului nostru: o japcă la care și-au dat mâna administrația locală și cârciumarii de pe litoral.
Atât s-a putut.”
Chapeau, Cristina.
Aricolul original, AICI.