13.4 C
Constanța
luni, 27 mai 2024

Explicații pentru bătaia de joc a traficului din Constanța

spot_img

Trebuie citit

spot_img

Dacă la Brașov traficul era infernal încă din 2000, acum acesta este orașul din România în care se circulă cel mai bine la orele de vârf, în special în zonele centrale. Titi Aur a explicat de ce. În Constanța, dimpotrivă, se circulă din ce în ce mai rău. Există explicații și pentru acest lucru.

Primăria a făcut studiul, iar șeful Direcției Tehnice de atunci, Attila Radnoti, a realizat că este nevoie de sensuri giratorii în loc de intersecții cu semafor. Timp de mai mulți ani intersecțiile s-au transformat, chiar dacă mulți erau nemulțumiți, dar rezultatul final se vede și acum.

S-a făcut o sistematizare adevărată a orașului – practic s-a făcut, impropriu spus, un sens giratoriu mare – dar gândită foarte bine, aplicată pe mai multe mandate – nu a fost o ambiție politică – iar în Brașov se circulă extraordinar de bine raportat la cât este de aglomerat, pentru că este în centrul țării, este un oraș turistic și industrial”, explicat Titi Aur.

De fapt, întreg Centrul Civic s-a transformat într-un uriaș giratoriu, iar foarte multe străzi din oraș au devenit cu sens unic, în special în cartiere. Este adevărat că aglomerația din centru s-a translatat spre cartierele mărginașe și, în special, către ieșirile din oraș, însă în zona centrală se circulă mult mai bune decât în alte orașe.

În plus, văzând că nu este băgat în seamă de Guvern, Brașovul a început cu bani proprii șoseaua de centură. (…)

Constanța nu are un studiu de trafic!?

Principala diferență dintre Constanța și Brașov este că orașul nostru nu are un studiu de trafic. Nu l-a făcut nimeni. Este elementul principal care îți poate spune atât cum se circulă în oraș, dar mai ales ce măsuri trebuie luate. Viceprimarul Ionuț Rusu a recunoscut că nu există un astfel de studiu. A declarat însă că s-au făcut studii de trafic punctuale. De exemplu, când cineva cere un PUZ, este obligat să facă un studiu de trafic. Este însă evident că o astfel de modalitate poate rezolva – dacă rezolvă – o problemă punctuală. După cum ați putut citi mai sus în cazul Brașovului, chestiunea traficului trebuie să fie analizată la nivelul întregii localități. Ba chiar mai mult, la nivelul zonei metropolitane, dacă ținem cont că mii de persoane vin zilnic în municipiul Constanța din Năvodari, Ovidiu, Cumpăna, Valu lui Traian.

Există apoi și diferențe punctuale. De pildă, Brașov are semafoare inteligente, lucru care în Constanța este numai un vis, deși investiția nu este imensă. La câți bani a cheltuit Primăria Constanța pe diverse prostii, puteau fi făcute și studii de trafic, și un sistem de semaforizare inteligent.

Întregul articol, AICI.

spot_img

Articole similare

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Ultimele stiri