BOR are deja calendarul îndreptat (versiunea iulian îndreptat, nu gregorian, dar coincid până în 2800).
Din spirit de comuniune cu Patriarhiile care încă n-au îndreptat calendarul, serbăm totuși Învierea pe calendarul iulian neîndreptat.
N-au îndreptat Patriarhia Ierusalimului, Biserica Rusa și Biserica din Serbia, la care se adaugă călugării din mănăstirile de la Athos.
Așa s-a decis, ca până când toate Patriarhiile vor îndrepta calendarul, să rămânem împreună, să nu avem 2 Ortodoxii (doar din spirit practic, există Ortodoxii locale care sărbătoresc pe calendarul îndreptat: Finlanda și Estonia).
Apropo, nici o Europă cu 2 viteze nu a plăcut nimănui.
Opinia mea e că nu există, la ora actuală, un argument atât de puternic care să rupă Ortodoxia în două.
Cel cu Rusia se vrea doar o rupere a comuniunii pe motiv de atac fratern. Un fel de „rușinică” arătat filetiștilor ruși. E prea slab să genereze o astfel de mișcare, pentru că ar însemna să rupem comuniunea și cu ceilalți. Așa apare Ierusalimul, ca loc și moment deosebit al Învierii chiar la mormântul Domnului.
Dincolo de discuția cu Lumina, care, desigur, vine la chemarea Patriarhului Ierusalimului (nu Lumina cheamă Patriarhul, ci invers) rămâne simbolistica puternică a Sf. Mormânt și a Învierii de acolo.
În rest, fiecare e liber la petiții, opinii și polemici argumentate.
Bine că deciziile le iau Sinoadele, nu parlamentele sau bisericuțele.